Thursday, April 28, 2011

.: Dugaan,hadir tnpa diundang~~ :.

salam n hye~

lama kan x menulis entry...hahahaha....nak wat cemaner...di minggu terakhir neyh....berjuta fiking nak kene wat...(dlm 400 file sbnrnyer).....so mmg bnyk masa diperlukan utk melakukannya.....turut serta adalah tenaga yang semakin menurun sikit demi sikit...dengan "benda" yg terikat bersama ku neyh,bnk tnga aq akan digunakan....Oh My~~~ hehehe..."bnda" yg dimaksdkan adalah.......tetttt!!! rahsia sudaaa~ :P..sowi yer...ia x blh didedahkan~ ;)

minggu neyh bnyk dugaan berlaku....bkn pada aq jer...tpi pada org2 di sekeliling aq juga.....n pada org yg pernah menjadi jantungku satu ketika dulu....huuu~~ (jgn sedeyh,jgn sedeyh~~cool2~~).......dugaan aper?jeng3!!!! blakang aq makin sakit lah kawan2....x taw naper....mak da bising g jmpa dr...tpi paham2 jer la aq nie kan degil yang amat...x per lah mak...ok lgi neyh.... <---jwpn stndrd setiap kali kene bebeyl~ ==" siap ader skema jawapan seyh~ dahsyat kan...hahahaha.....aq mls nak pegi check...sbb aq rasa mcm kene tahan....kalo aq kene tahan....ssah wooo~~~ antara kesusahan yg di alami :


  1. baju sepital x der saiz... <---alasan paling kukuh!hahaha
  2. bosan sebab sepital penuh dgn tenaga negatip!
  3. sebab kene duk mcm dungu x wat pepe.....
  4. nnty susahakan mak n ayah kene amik cuti...mcm masa dyeorg jaga aq masa aq masuk sepital form 3 dulu.....sian dyeorg....mak jaga siang..ayah jaga mlm...teman aq tdo...sian ayah.... (dah strt nak meleleh~)
  5. aq takut.....aq takut x der org akan dtg melawat aq....aq akan sedeyh kalo x der org dtg t....ye la,aq ni bknlah baik sgt....gpun aq bkn sesaper utk siapa2....so aq mmg tkt aq akan menanti2 tapi tiada siapa yg kuharapkan akan dtg...... T-T
  6. aq nak org jaga aq mcm mana aq jaga org biler org tuh masuk sepital...boleh?sentiasa ader dkt dgn aq...belikan keperluan aq....jadik tmpt aq meluangkan masa...yang thn bau sepital...yg boleh duk sebelah aq masa aq tdo....yg tlg aq setelkan semua urusan sepital..(sbb kalo blh aq x nak sshkan mak n ayh~).....dpt x org mcm 2?
  7. aq x sggup tgok penderitaan org lain....aq taw penderitaan skt aq x sbrpa berbanding penderitaan pesakit2 lain kat wad 2......aq x sggup nak tgok derita dyeorg setiap hari.....kalo aq ader kuasa penyembuh,aq akan sembuhkan semua!!!tpi 2 kuasa tuhan...aq hnya mmpu berdoa n menahan air mata sahaja~
  8. kalo dulu...aq selalu ngadu ngan musyuk aq skit blkg...dgn hrpn dye akan pksa aq g sepital mcm mana aq paksa dye g sepital....tpi...dye mcm x endah jer setap keluhan sakit aq....aq mmg berharap sgt dye pksa aq g...tpi smpi kami da x der aper2...aq masih x dpt dgr paksaan itu....
jadik kalo aq x nak ke hospital...inilah antara sebab2 yg aq terpikir buat masa neyh~ sakit mmg sakit...tuhan jer taw....setiap kesakitan 2 dituruti titsan air mata.....2 jer yg termmpu.....tpi,aq lebih redha menaggung nyer sendri dari melukai diri sendri nnty.... ;) (tukar topik2)HAHA


dugaan seterusnya....my Bunny sakit!!!OMG!! dah 2 kali dye sakit.....tpi x bgtaw kan!!(geram2)...xper2..aq wat2 cool jerk....tggu lah nnty masa nyer~ HAHA...akan ku balas dendam!!! 1st tyme dye sakit juz selesema biasa...ubt hbs n dye balik kg..alhamdulilla sihat!!!! :) kali ke-2 neyh yg x boleyh blah...truk!!!mcm org ngandung dah aq tgok!!! aper yg aq mmpu wat hnyalah belikan dye sesuatu yg pns n boleh wat dye berbpeluh...per lagi.aq beli BAKSO!!!jeng2!!!hehehehe.....dye suker mkn bakso kalo tgh dmm or selesema...so..aq pun belikanlah.....sronok tgok dye n  yg lain2 mkn...HEHE.. ;)

then.....sumone yg pernah jdik sesuatu yg pntg bg aq.....dulu~ x jgka akan jadik begini pda dye...semenjak kami renggang...mcm2 jadik kat dye.......dulu pun selalu gak mcm2 jadik kat dye...cumer dulu,aq ader....aq cuber sedaya upaya utk buat yg termampu utk dye...tpi skunk....aq x der...terpulang pada dye utk tentukan segala.....dye x penah minx bantan aq,so aq pun x wat pepe...aq kan dah x pntg  bg dye....semenjak dye knla erti dunia glamour n cinta .......tett!!!!sabor jer lah~hehehehe.....musyuk,dulu..kalo kamu mrh2....sayer akan jadikan diri neyh tmpt kamu lepaskan mrh....maki hamun...caci maci n segala bad words sayer telan..sbb sayer x nak kamu lukai hati org lain dgn kata2 kamu tuh...biarlah sayer sorang sajer yg terluker n telan sumenyer......sayer pun x nak imej bdak baik kamu terjejas......jadik skunk biler kamu dah sendiri...sayer nak pesan..kawal marah kamu yer.....jgn ikutkan perasaan kamu yg mudah memberontak 2....menjadi matang bukan bererti kamu kene berkata kesat n mengganas dengan org lain......menjadi matang biler kamu dpt kawal kemarahan kamu sendri dan kamu dapat mengatasi masalah tnpa perlu menyebabkan sebarang kecederaan fizikal @ mental terhadap diri sendiri @ org lain.......ingt tuh~ kamu 2 mudah utk marah n menjadi ganas....itu kelemahan kamu....jadik biler kamu tengah berang,pikirlah mak...ingt mak...ingt ayah..ingt tuhan...mengucap yer...ia akan bantu kamu redha dari kemrahan....kamu sendiri blh lihat kan....disebabkan kata2 kamu,kamu dah sakiti ramai pihak..termasuklah buah hati kamu....kalo dulu sayer x mampu nak berkata apa2 sbb sayer tkut musyuk marah n kehilangan musyuk....tpi,ending nyer ttap sama....kiter terpisah jua kan...hehehe.....jadik musyuk tlg jaga diri yer....kawal diri terutamnya......sayer dah x der utk jadik tempat kamu cemuh....ingat k.. ;)

dugaan seterusnya......aq rasa aq dah jmpa psgn aq..tpi...mggu depan dye dah nak tunang..aq da plan mcm2 nak rosakkan majlis tuh(terpengaruh ngan telebisyen)....hahaha...guraw saja...aq suker dye...aq suker dye n aq suker dye......kelam kabutnyer menjadi hiburan ku...kemanjaannya menjadi penenagku....ketawanya menjadi ketawaku.....marahnya menjadi senyuman ku....dye x perfect bg seorg manusia...tpi dyelah yg paling sempurna bgku....knpa ea...aq nie sentiasa terkene mcm neyh....mmg aq x dijodohkan mmpunyai awek ker?jeng3....prsoalan yg aq sentiasa pikir dari dulu~ pepun,mcm hony ckp...we will always be besfren!!dear sentiasa ader utk u honey wlu apa pun berlaku keyh~ i'm ur guardian now! :)

dugaan yg lain adalah dugaan kewangan...semua org ader mslh tu kan...malas nak ulas lebiyh lanjut....ckuplah sekadar mengetahuinya..hehe...sori yer geng...hal neyh mmg sensitip skit bg aq... ;)

pada shadow,bunny n sennah...thanx for being there as i need sumone.......kpada monster,shahrir,honey n datin...thanx for be a aprt of my new lyfe......2 rashdan rashid / enjeru rashid,plez be strong....it is a decision u have 2 make although it is d hardest one....i know u miss him...but remember,it is not wrong missing him,but it is wrong when u forget what he do 2 u.... ;)


p/s : aq harap dye sedar ygy segala apa yg jadik pada dirinya adalah aper yg pernah dye buat pada aq suatu masa dulu.....kalo kamu rasa kamu x der sesiapa...kamu silap...aq masih ader..juz text me...tpi pastikan kamu dah menyesal ngan perbuatan kamu keyh!!!

2 comments:

cik mira si anak abah said...

ehem3.. sapekah awekz itu.. hihi

EnJeru Rashid said...

awek 2 seseorg yg leyh wat aq tersenyum biler2...tpi...2 lah...dye da nak tunang mggu depan~ dye dulu satu sekolah agama ngan aq.~