Wednesday, January 9, 2013

Dihantui Masa Lampau...??

salam n hye~

setiap manusia ada masa silam tersendiri....
dan setiap masa silam itu bukanlah indah semata.....
ada yang hitam dan sangat bergelora.....

ada masa silam sangat menjadikan insan terluka....
sehingga mengubah siapa dirinya....
ada yang mampu menempuh duga....
dan berdiri tabah mengharung duka....

manusia belajar dari salahnya....
supaya tidak lagi mudah terleka....
mohon ampun maaf dipinta...
dihina bukan sesuatu yang dijangka.....

jangalah hakimi aku kerna silamku...
tapi setia bersamaku hingga akhir hayatku....
masa silam ada salahku.....
tetapi masa depan adalah matlamatku bersamamu....


well,seperti semua tahu....
setiap insan ada masa lepas atau masa silam sendiri....
kite kenal dan berkawan dia bukan kerana silamnya..tapi kerana siapa dia pada waktu kite kenal dengannya....

yer....mmg dia ada buat salah yang kita x jangka....tapi siapa kita nak jatuhkan hukum sedangkan Allah sendiri memberinya peluang....kotoran dia bukan untuk kite hina...tapi untuk kita bantu membersihkannya.....

aku mengaku...bukan senang nak terima sesorang yang silamnya x seperti yg kita jangka....mungkin apa yg kita nmpk sekarang adalah kesan dari apa yang dia tempuhi dari masa silamnya......dan bukan senang bagi dia untuk menempuhi sesuatu dugaan tu seorang diri.......

aku sendiri ada masa silam yg gelap....dan aku juga pernah merasa menyesal mengenali sesorang setelah tahu masa silamnya.....tapi kelamaan aku menyesal dengan apa yg aku buat dan aku minta maaf balik pada dia....aku taw aku bukan yg layak hakimi diri dia...lebih2 lagi masa silam yg tiada kaitan ngan aku......aku janji..aku akan cuba jadik kawan yg terbaik utk isi masa depan sama2...bestfren forever!!


aku jugak pernah rasa mcm mna kecewa bila kite dikecilkan kerna kelemahan dri dan kekurangan kita...disebabkan itu aq cuba utk tidak melakukan benda yg sama pada org keliling aku...supaya mereka tidak akan melakukan perkara yg sama pada org lain pula....