Monday, March 4, 2013

Titipan Kata

salam n hye.....

ada pepatah melayu berkata, 
air yg ditenang jangan disangka tiada buaya.....
disangka panas hingga ke petang, tapi hujan di tengah panas....

siapa sangka malaysia yang tenang dan aman tiba2 boleh berada didalam keadaan yg sangat getir.....
selama nie kematian di  Malaysia ni hanyalah disebabkan penyakit dan kemalangan...berpuluh...beratus nyawa hilang......mungkin ada yang pandang sebelah mata.....mungkin ada yang x kisah...sebab benda biasa katanya.....

tapi kini nyawa yang hilang disebabkan melindungi sesuatu....sesuatu yg kita jangka akan selamnya aman dan terlindung....tapi kini semua andaian tu boleh ditolak tepi.....perginya mereka menjalankan tugas melindungi negara...melindungi mereka yg suatu hari nanti akan menjadikan masa depan negara lebih cerah.....mesti pilu hati mereka jika mereka dengar kematian mereka dijadikan isu sesetengah pihak...disebalik mendoakan mereka di'sana', meraka yg disini lebih rela bertekak tentang punca kematian mereka......

setiap kali terlihat berita kalian di kaca tv, air mata pasti mengalir tnpa henti....maaf kerana kalian terpksa pergi, demi melindungi tanah yg kami duduki......
semoga tenang dirimu disana...
akan ku doakan kesejahteraan kalian sentiasa.....
jasamu besar tak terhingga.....
tnpa kalian semua di manalah kami semua......

balik keje tadi tengok siaran khas kat TV3....luper apa namanya....serious sedih......sebab terbayang mcm mna kalo ayah aku yg pegi sana n terkorban mcm mereka....
mcm mna aku bile berada ditempat diorang.....
am I ready for that? diorang semua x ready.....benda jadik tiba2....
selama ni semua org kata polis jahat.....skrg nie tgok...siapa yg mati lindungi negara nie? 

apapun....Al-Fatihah untuk semua yg terkorban...
semoga keluarga mereka tabah dan sabar dalam lalui perkara ni.....
Allah lebih menyayangi mereka dan Allah tahu semuanya...
sama2lah kita semua berdoa memohon kepada Allah semoga lindungi mereka yg masih berjuang di Sabah da semoga perkara ni selesai secepat mungkin dengan harapan tiada agi yg terkorban.....


3 comments:

My name is Wanita, and this is my story... said...

sedih kan?
tak sangka.

EnJeru Rashid said...

betul kak....x siapa sangka....dalam aman bnda mcm nie leh jadik... :'(

Hustler said...

Hahahaha... bio la rash weh, diorang bukan tawu ape yang polis hadap hari2. mungkin sebab ada jugak golongan polis yang cam haram telah memburukkan institusi perpolisan. Urgh!!